Polityka opinii

Ten dokument określa zasady dotyczące dodawania, publikowania i weryfikowania opinii o naszych produktach lub usługach. Opinie te mogą być zamieszczane na tej stronie internetowej, w wizytówce Google lub na naszych profilach w mediach społecznościowych. Polityka dotyczy wszystkich stron, które odwołują się do tego dokumentu.

Data publikacji: 05-12-2024

INFORMACJE OGÓLNE

Anna Wrodarczyk-Midura
prowadzę działalność gospodarczą pod firmą Tangent Anna Wrodarczyk-Midura, ul. Ozimska 48/35, 45-368 Opole, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 7542711971 zamieszczanych w Serwisie, Wizytówce Google oraz na Mediach społecznościowych Właściciela Serwisu.

DEFINICJE

Poniżej przedstawiamy kluczowe definicje, które ułatwią Ci zrozumienie tego dokumentu.

  • Polityka opinii – niniejszy dokument.
  • Opinia – wszystkie subiektywne wypowiedzi lub ich fragmenty opublikowane w Serwisie, w Wizytówce Google oraz Mediach społecznościowych lub pozostawione przez Użytkowników za pośrednictwem dedykowanych do tego funkcjonalności danego serwisu.
  • Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  • Media społecznościowe – konta lub profile prowadzone w portalach społecznościowych, w tym:
    • Instagram – konto w portalu Instagram pod nazwą Ania & Asia – grafika w duecie dostępna kliknij tutaj
    • Facebook – strona internetowa w portalu Facebook pod nazwą Tangent – szkolenia, social media i dostępna kliknij tutaj
  • Wizytówka Google – strona internetowa w serwisie Google Moja Firma pod nazwą Tangent dostępna na kartach wyszukiwarki Google pod adresem
  • Produkt – każdy towar lub usługa, w tym usługi cyfrowe, treści cyfrowe, prawa i obowiązki wynikające ze stosunków cywilnoprawnych; towar w rozumieniu art. 2 pkt 3 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
  • Serwis – serwis internetowy prowadzony przez dostępny pod adresem tangent.pl i jego podstronach, w tym w szczególności sklep internetowy.
  • Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym – ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 r. (Dz. U. z 2007 r., poz. 171, 1206 ze zm.).
  • Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis, Wizytówkę Google lub Media społecznościowe.

ZASADY PUBLIKOWANIA OPINII

  1. Umożliwiam dostęp do wystawionych Opinii o Produktach.
  2. W Serwisie, Wizytówce Google oraz Mediach Społecznościowych publikowane są wszystkie opinie, zarówno pozytywne, jak i negatywne.
  3. Opinie pochodzą w szczególności od:
    • klientów, którzy dokonali zakupu Produktu;
    • osób, które otrzymały Produkt nieodpłatnie;
    • osób, które korzystały z Produktu;
    • osób, które otrzymały produkt na podstawie umowy barteru;
    • osób, które otrzymały produkt na podstawie innej umowy cywilnoprawnej.
  4. Zapewnia, aby publikowane w Serwisie, w Wizytówce Google oraz w Mediach społecznościowych Opinie pochodziły od Konsumentów, którzy używali danego produktu lub nabyli go ode mnie.
  5. Publikowane Opinie nie są sponsorowane i są niezależne od stosunku umownego istniejącego pomiędzy Konsumentem a mną.

PROCEDURA WERYFIKACJI OPINII W SERWISIE

  1. Jako właściciel serwisu samodzielnie publikuje Opinie na stronie lub w sklepie internetowym.
  2. Umożliwiam Użytkownikom samodzielne pozostawienie Opinii za pośrednictwem formularza Opinie, który każdorazowo udostępniony jest pod opisem danego Produktu.
  3. Wszystkie Opinie publikowane w Serwisie weryfikowane są pod kątem zgodności z Polityką Opinii przed ich publikacją.
  4. Weryfikacja Opinii polega na sprawdzeniu, czy Konsument, który wydał Opinię, używał danego Produktu lub nabył go ode mnie.
  5. Podejmuje następujące działania w celu weryfikacji Opinii:
    • weryfikacja danych opiniującego z danymi klientów, którzy dokonali zakupu Produktu, w tym imię, nazwisko oraz adres mailowy;
    • weryfikacja danych opiniującego z danymi osób, które otrzymały Produkt nieodpłatnie, w tym imię, nazwisko oraz adres e-mail;
    • weryfikacja danych opiniującego z danymi osób, które otrzymały Produkt na podstawie zawartej z Właścicielem Serwisu umowy barteru, w tym imię, nazwisko oraz adres e-mail;
    • weryfikacja danych opiniującego z danymi osób, które pozostają w pozostałych rejestrach Właściciela Serwisu i które mogły mieć dostęp do Produktu i go używać.
  6. Jeżeli na podstawie powyższych punktów ustalę, że Konsument, który wydał Opinię, używał danego Produktu lub go nabył od mnie to publikuje Opinię na warunkach określonych w Polityce Opinii.
  7. Jeżeli na będę posiadała wątpliwości, zwrócę się do Konsumenta, który przesłał mi Opinię do publikacji, o udzielenie informacji potwierdzającej, że jest Konsumentem, który rzeczywiście używał tego Produktu lub go kupił.
  8. Publikacji w Serwisie podlegają wyłącznie Opinie, które zostały wydane przez Konsumenta, który używał danego Produktu lub go nabył ode mnie.
  9. Mogę samodzielnie publikować Opinie, które otrzymałam od klientów. Opinie te mogą zostać opublikowane na stronie głównej Serwisu lub w sklepie internetowym prowadzonym przez Serwis.

PROCEDURA WERYFIKACJI OPINII W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

  1. Samodzielnie publikuje na Instagramie oraz na Facebooku Opinie, które otrzymam od Konsumentów.
  2. Wszystkie Opinie publikowane przeze mnie na Instagramie oraz na Facebooku są weryfikowane pod kątem zgodności z Polityką Opinii przed ich publikacją.
  3. Facebooku zgodnie z dostępną tam funkcjonalnością. Użytkownicy samodzielnie publikują Opinie na Facebooku. Firma Meta (Właściciel Facebooka) nie weryfikuje, czy użytkownicy, którzy recenzują lub polecają Produkt na Facebooku, faktycznie kupili Produkt lub z niego korzystali.
  4. Jeżeli po dokonaniu weryfikacji nie ustalę, że Konsument, który wydał Opinię, używał danego Produktu lub go nabył od mnie, to podejmuje wszelkie możliwe działania w celu usunięcia Opinii. Na przykład kontaktuje się z firmą Meta z prośbą o usunięcie Opinii za pomocą dostępnej w serwisie funkcjonalności “Zgłoś post”. Dodaje także komentarz pod Opinią, wskazując, że wydana Opinia nie została wydana przez Konsumenta, który używał danego Produktu lub go nabył go ode mnie.

PROCEDURA WERYFIKACJI OPINII W WIZYTÓWCE GOOGLE

  1. Zezwalam na wydawanie Opinii w Wizytówce Google zgodnie z dostępną tam funkcjonalnością.
  2. Serwis Google nie weryfikuje, czy użytkownicy, którzy recenzują lub polecają Produkt w Wizytówce Google, faktycznie kupili Produkt lub z niego skorzystali.
  3. Użytkownicy samodzielnie publikują Opinie w Wizytówce Google.
  4. Wszystkie Opinie publikowane w Wizytówce Google są weryfikowane pod kątem zgodności z Polityką Opinii niezwłocznie po ich publikacji – Zgodnie z procedurą weryfikacji Opinii w Serwisie
  5. Jeżeli po dokonaniu weryfikacji nie ustalę, że Konsument, który wydał Opinię, używał danego Produktu lub go nabył od mnie, to podejmuje wszelkie możliwe działania w celu usunięcia Opinii. Na przykład kontaktuje się z właścicielem Serwisu Google z prośbą o usunięcie Opinii za pomocą dostępnej w Serwisie funkcjonalności “Zgłoś naruszenie zasad”. Dodaje także komentarz pod Opinią, wskazując, że wydana Opinia nie została wydana przez Konsumenta, który używał danego Produktu lub go nabył od mnie.

PUBLIKACJA, MODYFIKACJA, USUWANIE OPINII

  1. Publikuję opinie w sposób, który wiernie oddaje ich treść, dokonując jedynie drobnych korekt lub zmian stylistycznych, które nie wpływają na ich sens ani nie wprowadzają w błąd. Opinie nie są istotnie skracane ani modyfikowane.
  2. W najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie zastrzegam sobie możliwość do całkowitego lub częściowego modyfikowania lub usuwania poszczególnych Opinii, nawet po ich opublikowaniu. W szczególności w sytuacji, gdy Opinia:
    • jest sprzeczna z prawem, dobrymi obyczajami, w szczególności: jest obraźliwa, zawierająca groźby, zniesławiająca, obsceniczna, pornograficzna, zawierająca lub nawołująca do mowy nienawiści, rasistowska, dyskryminująca, oszczercza lub propagująca przemoc;
    • narusza lub ogranicza prawa osób trzecich, a w szczególności: narusza prawa autorskie, znaki towarowe, inne prawa własności intelektualnej lub prawo do wizerunku;
    • jest nieprawdziwa lub wprowadzająca w błąd, lub zawiera nieprawdziwe twierdzenia dotyczące faktów;
    • zawiera informacje poufne lub dane osobowe;
    • zawiera techniczne szkodliwe elementy, takie jak wirusy, robaki komputerowe lub inne potencjalnie szkodliwe oprogramowanie, lub pliki;
    • zawiera osadzone linki do zewnętrznych stron internetowych;
    • wymaga usunięcia z powodu wyroku sądowego lub administracyjnego;
    • wymaga usunięcia z powodu nakazu zaprzestania działań wobec strony trzeciej;
    • dotyczy wycofanego Produktu.

REKLAMACJE

  1. W przypadku zastrzeżeń dotyczących Opinii Użytkownik może złożyć reklamację w formie elektronicznej na adres: anna.midura@tangent.pl
    lub pisemnie na adres:
    Tangent, ul. Ozimska 45/35, 45-368 Opole.
  2. Zaleca się podanie w opisie reklamacji informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności: rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości oraz określenia żądania. Podanie tych danych jest fakultatywne i nie wpływa na skuteczność reklamacji złożonej z ich pominięciem. Podanie danych kontaktowych jest niezbędne do rozpatrzenia reklamacji i udzielenia informacji zwrotnej.
  3. Wszelkie reklamacje rozwiązywane są niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. Składający reklamację otrzymuje odpowiedź w formie wiadomości poczty elektronicznej wysłanej na adres e-mail, z którego została wysłana reklamacja lub pisemnie – na adres wskazany w korespondencji tradycyjnej.

ODPOWIEDZIALNOŚĆ

  1. Wyłączną odpowiedzialność za Opinie ponoszą Użytkownicy.
  2. Nie ponoszę odpowiedzialności za treść Opinii pozostawionych przez Konsumentów, w tym Właściciel Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za szkody oraz roszczenia Konsumenta lub osób trzecich, spowodowane zamieszczonymi Opiniami.
  3. Opinie nie mogą naruszać powszechnie obowiązującego prawa, jak również praw osób trzecich, w szczególności nie mogą obrażać uczuć oraz wartości osób trzecich.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Dążę do ciągłego ulepszania stosowanych procedur weryfikacji publikowanych Opinii, więc Polityka Opinii jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby – zmieniania.
  2. Zachęcam Użytkowników do regularnego sprawdzania treści niniejszego dokumentu pod kątem jego aktualizacji.
  3. Najnowsza wersja Polityki Opinii jest publikowana w Serwisie.